söndag 5 februari 2012

Halvvägs genom oket.

Bohus Stickning: Blå Blomman. Än så länge går det fint med Blå Blomman. Jag är ungefär halvvägs genom oket. Jag stickar ofta lite hårt när det kommer till mönsterstickning så jag anstränger mig för att det ska bli lagom spänt. En aning småbubbligt blir det ändå och masktätheten är lite för tajt, men jag är inte orolig. Jag håller tummarna och stickar vidare.

Bohus Stickning: Blå Blomman. Blå blomman stickas med sju färger men med max tre färger samtidigt. Hur många färger har era mönster? Vore intressant att veta. Speciellt hur många man behöver sticka med på en och samma gång.

Bohus Stickning: Blå Blomman. Det händer mycket när de mörkare färgerna kommer in tycker jag. Fint! Det tar sin lilla tid att sticka eftersom jag stannar upp och tittar på mönstret och färgerna ungefär var tionde maska.

Trevlig söndag!

3 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut, härligt isblå toner. Själv har jag också snart gjort halva oket på mitt vildäpple och precis som du har jag en förmåga att sticka ganska hårt så det ser lite bubbligt ut för mig med. Men jag tänker att det rätar till sig efter hand och kanske ger lite charm... Totalt är det 14 färger i mönstret och 4 (!) som mest på samma varv, dit har jag dock inte kommit än...

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det blåa är fantastiskt. Valde mellan det mönstret och den Nya Azalean. Det blev den senare till att börja med. Den har ca sex till sju färger. På mössan stickar man nästan uteslutande med två färger åt gången. Några varv är det tre färger. Ganska skönt. Å andra sidan är bottenfärgen svart så det är lite svårt att se i lampljus. Men nu blir det ju ljusare ute så då blir det lättare.

    SvaraRadera