tisdag 15 september 2015

Bryta ihop och komma igen

Där ligger min kofta nu. Överst i stickväskan, irriterat ditslängd av mig igår. När jag provat omkretsen så har steeken hamnat på sniskan. Trodde vid båda tillfällena att jag bara trätt den snett över huvudet. Men icke. Har ju räknat galet precis som jag var nervös för.
Jag har stickat som en tok och gjort typ 20 centimeter av det enfärgade partiet när  jag upptäckte detta. Men nu är det bara att bryta ihop lite och sen ta nya tag. Får repa upp ända till det stället där jag satte av ärmarna och flytta dom. Får or lägga upp nåt annat roligt att sticka emellan.

2 kommentarer:

  1. Det var ju tråkigt, men du behöver väl i alla fall inte repa upp något av det mönsterstickade hoppas jag. Det verkar ju kunna filta ihop lite ... Hoppas du hittar någon rolig "tröste-stickning" att sticka emellan.

    SvaraRadera
  2. Inget av det mösterstickade som tur är:) Har repat upp nu och ska sakta men säkert få tillbaka maskorna på stickorna.

    SvaraRadera