torsdag 24 januari 2013

Ny KAL-medlem.

Hej. Maria har nu bjudit in mig då jag nämnde att jag hade Vildäpplet som ett av mina UFOn sedan våren 2011 och vill bli klar med den. Är halvvägs på bålen, oket klart. Den ser väldigt stor ut, förstår att fler har det problemet.
Själv är jag amatör vad gäller textila hantverk, dvs i meningen, en som älskar, i synnerhet sånt med färger och numera även återbruk. Pensionär (emerita) sedan 2010. Mor o farmor, invandrad från Finland när jag var 12. Har sytt, stickat o virkat i perioder sedan jag var 6 år. Har en blogg, garnlek, som jag numera inte uppdaterar särskilt ofta. På Ravelry heter jag oxå garnlek och via Facebook deltar jag ofta i online stick-cafe.
Ska bli roligt att göra klart tröjan i så gott sällskap. Garnet är ljuvligt och oket var roligt att sticka. Transportsträckorna jobbiga i det tunna garnet, när jag dessutom befarar att den blir enorm.
Nu har jag plockat fram henne, Vildäpplet, skrynklig o dan, ur sin korg.  Kollade på mitt Ravelry. Valde tydligen storlek L. Det blir nog att repa upp all slätstickning - förargligt - vill inte! Får kanske som många välja storlek small. Har 40 i vanliga fall.

2 kommentarer:

  1. Hej! Välkommen!
    Ja, sådär såg min tröja också ut i somras, nu är oket ett ufo som jag ska ta tag i nästa kvartal... Ska dubbel-kal:a här och på Evas ufo-kal.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, jag såg Evas ufo-kal, men det var för sent att anmäla sig som medlem.

    SvaraRadera