torsdag 11 april 2013

Gröna ängen

Hallå alla bohusstickare!
Vad roligt att hänga på i denna KAL.
Jag började sticka min bohuskofta Gröna Ängen för ett par veckor sedan och jag har kommit en liten bit på väg...
Såklart längtar jag efter att få börja med mönsterstickningen, men jag har verkligen bestämt mig för att det får ta sin tid, att sticka den här koftan. Ingen stress, en maska i taget och njuta av varje maska...
Kanske jag får ha några små snabba projekt bredvid också på vägen.
Vi ses!


Posted via DraftCraft app

2 kommentarer:

  1. Vad spännande. Stickar du din kofta nerifrån? Trodde att man började med oket på alla bohuskoftor.

    SvaraRadera
  2. Ja, endast några få av koftorna stickas nerifrån. Det är denna och en som heter Röda Randen vad jag vet. Min är en av de tidigaste modellerna och jag blev väldigt förtjust i den.. Mycket för att den är så typiskt 40 talsstil

    SvaraRadera