söndag 14 april 2013

Hejhej!

Kristina eller leftknit heter jag. Kommer hjälpa Maria att vara admin nu när hon har stickat klart sin bohuskofta. Jag är inne i ett flow just nu och stickar på min egen bohuskofta. Stickar på gotiska fönstret kofta och usch vad många gånger jag har repat upp, stickat fyra ärmar och ett halvt bakstycke men inte tyckt om det som blivit. Repade allt utom oket umder långfredagen och började om. Nu har jag tagit av för ärmarna och stickar bål. Stickar bara räta varv. Bekvämt när man är dubbelhänt, så jag stickar ett rätt varv med höger hand. Stickar knappkant, stickar rät varv med vänsterhand och knappkant. Himla fifigt. Blir jämnare än om jag skulle sticka ett avigt varv då jag har lite svårt att hålla till garnet på det varvet och slätstickningen blir bubblig enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar